آيا افراد مبتلا به ديابت مي توانند موز بخورند؟
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۳۸:۳۴| بازدید: | نویسنده عليرضا | نظرات (0)

 

 

موز و ديابت 

فرد مبتلا به ديابت بايد محتويات هر وعده غذايي را با دقت مورد توجه قرار دهد. در حالي كه ميوه ها و سبزيجات حاوي طيف گسترده اي از مواد مغذي ضروري هستند ، برخي از آنها مي توانند باعث افزايش قند خون شوند. موز براي مبتلايان به ديابت چقدر ايمن است؟

در بيشتر موارد ، خوردن موز در اعتدال براي افراد ديابتي بي خطر است.

موز روي گياهاني رشد مي كند كه در هر دسته از 50 تا 150 موز وجود داشته باشد. فروشگاه ها موزهاي انفرادي را در اندازه هاي مختلف ، از كوچك تا بزرگ بزرگ ، به فروش مي رسانند.

افراد مبتلا به ديابت مي توانند از شاخص قند خون (GI) استفاده كنند تا تاثير قند خون يك نوع مواد غذايي را در نظر بگيرند. اين سيستم رتبه بندي ايده اي از سرعتي كه كربوهيدرات هاي خاص قند خون را تقويت مي كنند ، ارائه مي دهد. موز كم GI است. طبق اطلاعات بين المللي GI ، موزهاي رسيده داراي نمره GI 51 هستند.

غذاهاي كم GI نمره 55 يا كمتر دارند. افراد مبتلا به ديابت تا زماني كه اندازه آنها را با دقت در نظر بگيرند مي توانند از آنها لذت ببرند.

 

در اين مقاله ، ما بررسي مي كنيم كه چرا موز براي كساني كه ديابت و فوايد غذايي آنها بي خطر است ، بي خطر است.

 

موز و ديابت 

 

افراد مبتلا به ديابت مي توانند موز را در حد اعتدال بخورند.

اگر فرد مبتلا به ديابت باشد ، مي تواند مقادير به خوبي كنترل شده موز را در رژيم غذايي بگذارد.

مقدار ويتامين ، مواد معدني و فيبر موجود در موز مي تواند فوايد غذايي براي مبتلايان به ديابت ايجاد كند ، تا زماني كه يك فرد مقادير زيادي مصرف نكند.

نويسندگان يك مطالعه كوچك در سال 2014 ، 250 يا 500 گرم (گرم) وعده صبحانه موز را به پانزده شركت كننده مبتلا به ديابت نوع 2 و 30 نفر با سطح كلسترول بالا در خون آنها داده اند.

آنها دريافتند كه مصرف موز اثر مستقيمي بر قند خون پس از خوردن غذا ندارد ، اما خوردن وعده هاي غذايي هر روز صبح قند خون ناشتا را كاهش مي دهد.

با اين حال ، نويسندگان اين مطالعه پذيرفته اند كه براي تأييد اثر كاهش گلوكز موز موزها به روشي مفيد از نظر باليني لازم است.

 

يك مطالعه كوهورت در سال 2017 با 0.5 ميليون شركت كننده نشان مي دهد كه اگرچه ميوه هاي با شاخص سطح پايين گليسمي (GI) براي افراد مبتلا به ديابت نسبت به ميوه هاي داراي GI بالاتر ايمن هستند ، اما هر دو مي توانند به شخص كمك كنند كه در درجه اول خطر ابتلا به ديابت را كاهش دهد.

 

انجمن ديابت آمريكا (ADA) نشان مي دهد كه مبتلايان به ديابت بايد ميوه را در يك رژيم غذايي كنترل شده قرار دهند ، مانند خوردن يك قطعه كمي از ميوه كامل يا نيم وعده ميوه بزرگ با هر وعده غذايي به عنوان دسر.

 

پخت و پز و آماده سازي

تهيه برخي از محصولات موز فرآوري شده ممكن است باعث شود كه اين افراد براي افراد ديابتي مناسب تر نباشند.

به عنوان مثال ، برخي از توليد كنندگان مواد غذايي تراشه هاي موز خشك را به عنوان يك درمان سالم يا ميان وعده به بازار عرضه مي كنند.

با اين حال ، اينها ممكن است حاوي قند يا شربت اضافه شده براي تقويت طعم باشند. خوردن يك وعده چيپس موز به احتمال زياد باعث ايجاد قند خون نسبت به ميان وعده در يك موز كوچك و تازه تازه مي شود.

حتماً برچسب هاي تغذيه را با دقت بخوانيد و از ميوه هاي خشك شده كه قند اضافه كرده اند ، محدود يا جلوگيري كنيد.

 

نكات مربوط به رژيم

نكات زير ممكن است به فرد مبتلا به ديابت كمك كند موز را در زمان وعده هاي غذايي و ميان وعده مصرف كند.

 

موزهاي جفت شده با منبع چربي يا پروتئين "سالم"

خوردن موز در كنار منبع چربي اشباع نشده ، مانند بادام يا كره بادام زميني ، پسته ، تخمه آفتابگردان يا گردو ، مي تواند تأثير مثبتي بر قند خون و همچنين تقويت طعم آن داشته باشد.

يكي ديگر از گزينه هاي سالم براي مبتلايان به ديابت ، جفت كردن موز با يك منبع پروتئين مانند ماست يوناني است.

اين به فرد كمك مي كند تا طولاني تر احساس شادابي كند و تمايل به ميان وعده در طول روز را كاهش دهد و به آنها در تنظيم قند خون كمك كند.

 

خوردن يك موز نارس را در نظر بگيريد

موزهاي نارس ممكن است گلوكز را با كندتر از موزهاي رسيده آزاد كنند.

در سال 1992 ، يك مطالعه قديمي از 10 فرد مبتلا به ديابت ، به بررسي ميزان رسيدن موز در رابطه با قند خون پرداخت. محققان دريافتند كه موزهاي سبز يا نارس تمايل به تأثير آهسته تر بر قند خون نسبت به موزهاي رسيده دارند.

موزهاي نارس در مقايسه با موزهاي رسيده حاوي نشاسته بيشتري هستند. بدن نمي تواند نشاسته ها را به راحتي و به اندازه قندهاي كم پيچيده تجزيه كند. اين منجر به افزايش آهسته تر و قابل كنترل تر قند خون مي شود.

 

موزهاي كوچكتر بخوريد

كنترل بخشي مي تواند بر ميزان قند فرد در موز تأثير بگذارد.

 

موز در اندازه هاي مختلفي موجود است اگر يك موز كوچكتر انتخاب كند ، فرد كمتر كربوهيدرات مصرف مي كند.

به عنوان مثال ، يك موز كوچك كه 6-7 اينچ طول دارد 23.07 گرم (گرم) كربوهيدرات در هر وعده دارد ، در حالي كه يك موز فوق العاده بزرگ تقريباً زير 35 گرم كربوهيدرات دارد.

 

روزانه چند مي توانيد غذا بخوريد؟

پاسخ اين سؤال بستگي به فرد ، ميزان فعاليت آنها و نحوه تغيير موز قند خون آنها دارد.

قند خون بعضي از افراد ممكن است نسبت به ساير افراد به موز حساس باشد. دانستن تأثير موز بر قند خون فرد خاص ، در صورت لزوم به آنها كمك مي كند تا داروها و عكس هاي انسولين خود را مديريت كنند.

در مورد مصرف موز در برنامه وعده غذايي ديابت با پزشك يا متخصص تغذيه ثبت شده خود صحبت كنيد.

 

پيگيري كربوهيدرات

يك موز با اندازه متوسط ​​7-8 اينچي به خودي خود حاوي تقريبا 26 گرم كربوهيدرات است. با يك تيم بهداشت و درمان كار كنيد تا ميزان مصرف كربوهيدرات هدف خود را تعريف كنيد.

پزشك يا متخصص تغذيه ، فرد را در مورد كنترل بخش مؤثر آموزش داده و ميزان دريافت فيبر ، پروتئين ، چربي و كربوهيدرات را به روشي عملي آموزش مي دهد.

فرد بايد برنامه غذايي ويتامين خود را از نزديك دنبال كند.

به خاطر داشته باشيد كه خوردن يك موز در كنار منبع ديگري از كربوهيدرات ، مانند يك تكه نان تست يا غلات ، به اين معني است كه مصرف كلي كربوهيدرات از آن وعده بيشتر است. بسته به توصيه هاي پزشك از پزشك ، ممكن است لازم باشد در وعده غذايي بعدي كربوهيدرات ها را تعويض كنيد.

از طرف ديگر ، بعد از خوردن وعده غذايي سبك تر از كربوهيدرات ، مي توانيد كربوهيدني را كه در يك موز كوچك ذخيره كرده ايد به عنوان ميان وعده صرف كنيد.

با اين كار هيچ كس وعده غذايي يا ميان وعده اي كربوهيدرات بيش از حد تأمين نمي كند.

 

تغذيه

به طور كلي ، موز ها از نظر چربي اشباع و سديم كم ، مواد مغذي متراكم و فيبر سرشار هستند.

آنها همچنين منبع كليدي پتاسيم ، ماده معدني هستند كه به تعادل سطح سديم در خون كمك مي كند.

موز همچنين تركيب خوبي از ساير مواد مغذي از جمله:

 

ويتامين B6

منگنز

منيزيم

ويتامين سي

موز نوعي ميوه سالم و مغذي براي افراد مبتلا به ديابت است كه به عنوان بخشي از يك برنامه غذايي متعادل و فردي متعادل ، از نظر اعتدال بخورند.

فرد مبتلا به ديابت بايد گزينه هاي غذايي تازه و گياهي از جمله ميوه و سبزيجات را در رژيم غذايي داشته باشد.

موز بدون اضافه كردن كالري زيادي ، غذاي زيادي را تأمين مي كند.

براي يك برنامه غذايي دقيق ، خوب است كه با يك متخصص تغذيه ثبت شده يا متخصص ديابت صحبت كنيد.

 

مي دانم موز حاوي مقدار زيادي پتاسيم است. آيا اين امر به كاهش اثرات ديابت كمك مي كند؟

پتاسيم براي بسياري از فرآيندهاي بدن مانند تنظيم سيگنالهاي عصبي ، متعادل كردن سطح مايعات و حمايت از انقباض عضلات يك ماده مغذي مهم است

پتاسيم مي تواند در كاهش عوارض ناشي از ديابت و مديريت علائم بيماري از جمله فشار خون بالا مفيد باشد.

اين ماده مغذي مهم براي كاهش خطرات قلبي و عروقي است كه غالباً در مبتلايان به ديابت ضعيف ديده مي شود. شامل بيشتر ميوه ها و سبزيجات با ريز مغذي هاي مهم مانند پتاسيم مي تواند در مديريت ديابت تأثير مثبت داشته باشد.

برچسب‌ها: موز، ديابت، موز و ديابت، موز و كربوهيدرات، موز و رژيم،

[ ]

:: مطالب مشابه
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :

بقیه صفحات

درباره سایت
موضوعات
موضوعي ثبت نشده است
عضویت در خبرنامه
عضویت لغو عضویت
نظر سنجی سایت
نتیجه
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
لینک های تبادلی اتوماتیک
فاقد لینک
پیوندها
ورود به سایت
نام کاربری :
پسورد :
عضویت در سایت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار سایت
بازدیدکنندگان امروز : 0
بازدیدکنندگان دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
کل بازدیدکنندگان : 0
دیگر موارد